Terima kasih = Sama sama

10 October 2013




Seperti yang semua tahu, entry sebelum ni aku ada bagitahu yang aku jadi sukarelawati PBSM:95:sebab sekolah aku jadi tuan rumah :53: dalam pertandingan bola :126: baling. Hari ni hari kedua aku bertugas. Mula-mula risau juga kalau ada orang yang pengsan :49: , sebab hari ni bawah Down 18 tahun yang main. Mereka besar, sukarelawan kami kurus (Dia orang je kurus. Aku ketul ketul k HAHAHA) :face4:. *Tak mampu angkat :face53:.

Nasib baik Kak Fatihah :94: datang :face64:. Dia SENIOR PBSM, lepasan SPM. Dia sebenarnya nak datang sekolah sebab nak cari kawan-kawan girl lama, jumpa cikgu dan nak tengok-tengok:face44: je. Tapi, dia tak tahan kalau tengok orang sakit. Dia nak bantu juga. *Mulia sungguh dia :face75: tu. Aku dah belajar sikit-sikit :face39: cara nak uruskan orang yang sakit ni. Malang sungguh :face23: kerana masa kokurikulum mereka tak pernah ajar cara merawat orang ni :135:.

Jadi, bila dah tahu asas-asas nak merawat orang:25:. Aku bersemangat nak tolong orang :face1:. *Selama ni tak pernah tolong sebab tak tahu apa-apa selain kipas :20:pesakit. Pesakit pertama yang terima rawatan daripada aku ialah Black :97: *Tu la kawan dia panggil dia. Dia dari Sekolah Menengah Teknik Klang. Kaki dia banyak luka :122:. Menggigil aku :face23: letak ubat kat kaki dia. Takut dia rasa sakit :face6:. Minta maaf :face60: sebab aku terpaksa letak juga. Bertambah takut :face58: lagi bila dia jerit. *Cuma jerit Ouchh! Rasanya macam pedih sangat je. Kak Fatihah kata, letak je. Hafizah pun :face12: rawat dia juga. Dia rawat luka kaki sebelah kiri :66:, aku kanan :65:.

Seronok rasanya bila dah tolong orang :face1: dan dapat ucapan terima kasih. Sangat seronok :face50: kalau dapat tolong orang! Meh aku jawab ucapan terima kasih:face40: kau. 'Sama-sama Black :face71:'

Tak tahu pula kawan :97: Black ni PBSM juga. Elok sangat la tu, tolong kita :27: orang. Masa tolong pun dia komen juga kerja kita orang. Banyak songeh betul :face33:. Sepatutnya lelaki rawat lelaki, bukan perempuan rawat lelaki :face31:. Sebenarnya kita orang ni selalu tersalah rawat pesakit :124:. Bila perempuan yang panggil 'PBSM!' mestilah sukarelawati yang bergegas, TAPI! :face33: pesakitnya lelaki. Bila lelaki yang panggil kita orang :face53:, pesakitnya perempuan :face27:. Terpaksa :118: la terima. Kak Fatihah kata :117: 'PBSM tak boleh memilih pesakit.PBSM kena tolong.'

Kami terpaksa buka satu lagi khemah :64: PBSM di tengah-tengah :face25: padang sebab bantuan kami lambat sampai :face37:. Kami kena marah :face47:.

Kami ni PBSM dan bukan ATLET. Harap maklum.


No comments:

Post a Comment