Beli boyfriend jom

01 May 2013


Haip, jangan fikir bukan-bukan dengan tajuk entry tu.

Kay ni ceritanya. Aku memang dah lama nak tengok cerita Absolute Boyfriend. Nak download malas. Nasib baik kat matrik hari tu aku jumpa kat lappy orang *Entah lappy siapa yang aku selongkar pun aku dah tak ingat*


Sinopsis: 
This drama series unfolds the story of Riiko Izawa, a pretty and kind-hearted temp staff from a pâtisserie corporate office in search of a boyfriend but fails miserably for being too serious in her dating demeanor. While Riiko rants of her dating misfortune, Kronos Heaven inventor, Namikiri overhears Riiko's frustrations and incites her curiosity on an offer that promises to change her life. Riiko then pays a visit to Kronos Heaven and answers an ideal boyfriend online survey, unaware that these qualities will serve as basis for 01, a personalized robot built to be the perfect lover to its owner. Riiko's ideal "knight in shining armor" robot boyfriend was later named as Night Tenjo - the perfect boyfriend for Riiko -- if only he is human. Night soon manifests traits unbecoming of a machine - emotions and a will of his own. He proves himself as the most suitable boyfriend even as Riiko nurtures a budding relationship with her boss, Soshi Asamoto.

Kiss to boot up

Nak hidupkan kena kiss dulu. Kalau orang lain yang kiss.. hmm hambik kau, robot tu format semua data owner dia yang lama. *means dia dapat girlfriend baru la*. Aku kesian kat robot tu. Dia dah ada perasaan sendiri kot. *Possible eh?* Yang perempuan tu pulak asyik anggap dia tu robot yang diprogramkan untuk jadi boyfriend dia pulak. Adui adui.

Aku memang cemni kalau tengok cerita, im immersed in the story line. Lagi pun aku dah lama tak layan drama. Ada juga terasa macam nak beli boyfriend tu *Boleh setting ikut apa yang kita suka.* Mahal dia memang tahap cipan. Memang kat Jepun suka pakai robot. Robot boipreng pun jadi.

"Just think he is an electric appliance. Just like how are you living now. Is it wrong to live with Mrs. Washing Machine and Mr. TV?"  -Sumpah lawak cara dia cakap ni. Sebab perempuan tu takut dia kena halau oleh penyewa rumahnya sebab duduk dengan lelaki. BHAHAHA

W-W-What?! Aku baru tahu cerita tu ada taiwanese version! Nama dia jadi "Absolute Darling". Dah la Ku Hye Sun dengan Wuchun berlakon. Okay ini satu kekejaman buat aku. Aku dah tengok cerita yang Japanese version sampai episod 5 kot. Ni kalau aku bagitau adik aku ni, agak-agak nak tak dia downloadkan untuk aku. Dia kan minat pakcik hensem nama Wuchun tu..

Malam tadi tak dapat sambung tengok episod 6 sebab ada pop out "Find Codec". Menda jadah apa la yang spoil mood aku tu. Bila klik 'Find', tak jumpa apa-apa pun. -.-

Ni kalau sape-sape yang nak tengok sekali lalu boleh je. Play video kat bawah ni. Memang korang tau straight sampai ending cuma tak best sebab tak rasa confict dia. Kalau nak tengok full download la, lepas tu bagi aku pinjam. HAHA



2 comments: